Zoeken in deze blog

woensdag, mei 22, 2013

Een week vrij

Een week vrij. Van krachttraining dan. Omdat ik volgende week weg ben en niet aan een nieuw programma wil beginnen voor slechts een week. En omdat het - schijnbaar - heel goed is af en toe pauze te nemen in je training. Om diezelfde reden neem ik ook eigenlijk altijd een dag tussen twee trainingen. De schema's die ik gebruik zijn 'full body' en het is beter spiergroepen een dag rust te gunnen voor je ze een nieuwe prikkel geeft. Een week vrij van de gewichten dus.

En bevalt het? Ja op zich wel. Meestal ga ik sporten op avonden dat ik geen andere verplichtingen heb. Deze week heb ik dus een paar avonden over. Mooi de gelegenheid om weer eens een paar van mijn favoriete sportklasjes te doen. Sinds ik met krachttraining ben begonnen, doe ik eigenlijk nog maar maximaal een a twee aerobics-achtige lessen per week. Een les als Bodypump doe ik eigenlijk helemaal niet meer. Maar ik vind ze nog steeds erg leuk om te doen. Een week geen krachttraining betekent dus dat ik weer naar hartelust zou kunnen spinning, combatten, pumpen, steppen en attacken. Zou kunnen inderdaad. Want die avonden heb ik nu ook mooi de tijd de Delicious te lezen die deze week uitkwam. En (daaruit) lekker te koken. En dit stukje te typen. En dat andere New Rules boek ligt er nog. En ik zou een vakantie kunnen boeken van het vakantiegeld dat naar mijn bankrekening onderweg is. Ben benieuwd hoe vaak ik deze week een sportklasje ga doen...

Geen opmerkingen: