Zoeken in deze blog

woensdag, juni 05, 2013

Weer terug

Na ruim een week in het buitenland te zijn geweest, is voor mij het 'gewone' leven weer begonnen. Ik weet niet of ík dat alleen heb, maar als ik druk bezig ben dat 'gewone' leven te leiden heb ik heel vaak zin in iets anders. In de wereld rondreizen, vakantie vieren, iets spannends of spontaans gaan doen of zelfs helemaal het roer om gooien. Zomaar een dag vrij nemen en voor een rockconcert naar Antwerpen vertrekken, een sabbatical nemen en in drie jaar 24 landen bezoeken, zonder reden doordeweeks met al mijn vrienden een enorm feest vieren of een (echt goede) sportschool/jurkjeswinkel/lekkere-hapjes-en-biertjes-cafe te beginnen. Ken je dat gevoel? 

Maar als ik dat dan allemaal aan het doen ben (ok iets minder spontaan en spannend, gewoon een gepland weekend weg of toevallig meer dan 1 feestje in 1 weekend hebben), dan vind ik mijn gewone leven eigenlijk best wel fijn. Een ritme hebben, naar mijn werk gaan en weten wat mijn plannen zijn voor het weekend voelt eigenlijk best wel goed. En de reden dat ik activiteiten zoals een avond bankhangen met een goede serie, naar de bios gaan, borrelen op het terras of een boek lezen zogenaamd saai vind, is omdat ik ze relatief vaak en makkelijk doen. En waarom? Omdat ik ze blijkbaar erg fijn vind om te doen.

Dus kan ik deze week toch best wel genieten in de trein naar mijn werk de zon in mijn gezicht voelen, lekker druk zijn op mijn werk en allemaal heerlijke, gezonde maaltijden bedenken en koken. Had ik trouwens al verteld dat ik dat mijn eten plan? Ik vind het echt een uitdaging om zo lekker en gevarieerd mogelijk te eten, binnen de macro's die ik mezelf tot doel heb gesteld (lees: een bepaald aantal calorieen, vetten, koolhydraten en proteinen). Zegt dit je helemaal niets? Lees dan nog iets verder in het artikel waarnaar ik vorige keer linkte. En jawel, ik ga aan mijn nieuwe trainingsschema beginnen. Heb er zin in en ik vind het stiekem ook wel een beetje spannend. Altijd als ik er even uit ben geweest, moet ik me er weer een beetje toe zetten. Maar ik ga zeker vandaag of morgen beginnen. Kijk nu al uit naar de bijbehorende spierpijn.

Maar vooruit... ondertussen plannen maken voor een volgende gave reis, onvergeetelijke avond of spannende levenswending is toch eigenlijk ook wel leuk.

Geen opmerkingen: